Inspirujemy do aktywnego spędzania czasu poza domem na własną rękę lub z wartymi polecenia organizatorami.

Beskidy – zimowe wspomnienia
Pokaż to swoim znajomym

8 marca, Dzień Kobiet, na termometrze + 8 stopni. Czy to już czas na pierwsze podsumowania sezonu zimowego? Spróbujmy… Ta zima, w odróżnieniu od poprzedniej nie rozpieszczała nas nadmiarem śniegu. Bez względu na mniej sprzyjające „okoliczności przyrody” spędzaliśmy nasz wolny czas w terenie.

Budowaliśmy zimowe schronienia, gdy było pod dostatkiem śniegu postawiliśmy quinzee, a gdy było go mniej biwakowaliśmy pod tarpem.

Gdy nie obozowaliśmy na śniegu, wędrowaliśmy w zimowych, górskich plenerach Beskidu Żywieckiego.

Czasami pogoda była dla nas łaskawsza, jak wtedy gdy brodząc po pas w śniegu, poza szlakiem ruszyliśmy do schroniska na Krawcowym Wierchu. Czy innym razem, podczas weekendowego wypadu na Rysiankę.

Zdecydowanie bardziej ekstremalne warunki spotkaliśmy na Pilsku i Babiej Górze. W obu wypadkach potęgujący wrażenie chłodu, porywisty wiatr i bardzo ograniczona widoczność mocno dały nam się we znaki.

Przygotowując się do tych wędrówek, jak zawsze mieliśmy w pamięci słowa naszego przyjaciela Roberta: „Nie ma czegoś takiego, jak zła pogoda – tylko wojsko jest źle ubrane”. Nigdy nie lekceważcie gór i przyrody. Bez właściwego ekwipunku nie należy wybierać się nawet w niższe partie gór. Babia Góra zimą zaskoczyła już niejednego turystę. Można na niej spotkać, pomimo stosunkowo niewielkiej wysokości – 1.725 m n.p.m., naprawdę alpejskie warunki. Trzeba pamiętać, że to drugi (poza Tatrami) szczyt w naszym kraju, zaliczany do Korony Gór Polski. Zimą bywa tam naprawdę niebezpiecznie, a huraganowe wiatry wraz z padającym śniegiem i często niemal zerową widocznością sprawiają trudności nawet doświadczonym w zimowych eskapadach turystom.

Dziś, spoglądając na przedzierające się przez resztki śniegu przebiśniegi, myślami jesteśmy już przy wiośnie. Przed nami kolejne wyprawy. W górach i na wodzie. Pieszo i kajakiem. Pod namiotem, tarpem i pod gołym niebem. Zawsze w terenie i w zgodzie z naturą…

Biwak poza trasą

Pokaż to swoim znajomym
Skomentuj przez profil Facebooka
Close to Nature
Close to Nature tworzą Kasia i Lorenzo: Ona - tryskająca niewyczerpaną energią jest zafascynowana bushcraftem i survivalem. W swoich podróżach wybiera kierunki, gdzie w praktyce może sprawdzić nabytą wiedzę i zweryfikować teorie zaczerpnięte z poradników o sztuce przetrwania. On - poza akcją spokojny i zrelaksowany. Pasjonat gór, które zimą przemierza na skitourach, latem dzieląc czas między wspinaczkę w ferratach i klasyczny trekking. Połączyło ich zamiłowanie do natury. Wzajemnie nakręcali się do robienia rzeczy znajdujących się poza komfortem określanym tradycyjnie słowem turystyka. Razem… nie widzą przeszkód… Współtworzą FOTOWYPRAWY.COM dzieląc się swoimi wspomnieniami, fotografiami i doświadczeniem. Pokazują jak można obcować z przyrodą nie burząc jej piękna, jak korzystać z natury nie pozostawiając śladów swojej bytności i jak czerpać z niej pozytywną energię.